2 پيشنهاد براي مبارزه با خجالتي بودن
پيغام مدير :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمديد به سايت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سايت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنيد.
2 پيشنهاد براي مبارزه با خجالتي بودن
نوشته شده در چهار شنبه 22 خرداد 1392
ساعت : 12:48
نويسنده : کیوان شیروانی

 

 

2 پيشنهاد براي مبارزه با خجالتي بودن
براي افراد خجالتي ، معمولا" برقرار کردن ارتباطات اجتماعي خيلي مشکل است. ياد گرفتن روشهايي براي حفظ آرامش و قرار گرفتن هر چه بيشتر در اجتماع براي غلبه بر اين احساس خيلي موثر است . شايد شما هرگز نتوانيد يک آدم خيلي اجتماعي شويد و از حضور در جمع لذت ببريد اما حداقل مي توانيد ياد بگيريد که چطور مي توانيد در يک مراسم و يا در ارتباطات اجتماعي کاملا" راحت باشيد.
 
حساسيت زدايي
شما در چه موقعيتهايي خجالت مي کشيد ؟ شايد وقتي با آدمهاي جديد و يا آدمهاي قدرتمندتر و ثروتمندتر از خودتان حرف مي زنيد خجالت مي کشيد . شايد هم وقتي در يک جمع بزرگ قرار مي گيريد و يا وقتي به يک جاي جديد مي رويد خجالت مي کشيد و سعي کنيد يک ليست از موقعيتهايي که باعث مي شوند شما احساس ناراحتي کنيد و خجالت بکشيد ، تهيه کنيد. سعي کنيد کم کم حضور خود در چنين موقعيتهايي را بيشتر کنيد و آنها را وارد زندگي خود کنيد.
مثلا" سعي کنيد هر روز به يک آدم جديد سلام کنيد و يا براي چند دقيقه در يک کافي شاپ شلوغ بنشينيد . احتمالا" در روزهاي اول انجام چنين کارهايي برايتان مشکل خواهد بود اما کم کم انجام آنها برايتان عادي مي شود و نگراني و خجالت شما از بين مي رود . اين کار را آنقدر ادامه دهيد تا همه موقعيتهايي که در ليست شما وجود دارد برايتان عادي شود.
 
خجالت و نگراني خود را مديريت کنيد 
يک قدم مهم براي درمان خجالت و يا اضطراب اجتماعي اين است که علائم و نشانه هاي اين احساس را شناسايي کنيد. وقتي خجالت مي کشيد ، دقيقا" چه حسي داريد و چه تغييراتي در بدن شما رخ مي دهد. بعضي ها وقتي خجالت مي کشند عرق مي کنند و برخي ديگر ضربان قلبشان تندتر مي شود . علائم مخصوص به خودتان را شناسايي کنيد و به محض اينکه احساس کرديد اين علائم در حال ظاهر شدن هستند سعي کنيد براي چند دقيقه خودتان را از آن موقعيت دور کنيد و نفس عميق بکشيد تا اين علائم کمتر شود . توجه کنيد که چه زماني اين علائم در شما کمتر مي شوند و چه چيزهايي باعث کمتر شدن و يا ازبين رفتن آنها مي شوند . با خودتان مهربان باشيد و سعي کنيد کم کم خودتان را با شرايط مختلف سازگار کنيد تا درنهايت بتوانيد بر احساس خجالت غلبه کنيد.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






:: برچسب‌ها: 2 پيشنهاد براي مبارزه با خجالتي بودن, براي مبارزه با خجالتي بودن,