پيغام مدير :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمديد به سايت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سايت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنيد.
refresh ريفرش چه کاري انجام ميدهد ؟
نوشته شده در سه شنبه 10 بهمن 1391
ساعت : 15:3
نويسنده : کیوان شیروانی



refresh ريفرش چه کاري انجام ميدهد ؟

حتما شما هم گزينه refresh  رو در نسخه هاي مختلف  ويندوز ديديد. همه ما روزانه شايد بيش از ۱۰۰ بار refresh بزنيم به اميد اينکه اين دستور بتونه حداقل يه ذره سرعت سيستم رو افزايش بده ! تصورات و حرف و حديث هاي زيادي درباره دستور refresh  گفته ميشه که هيچکدام صحت نداره ! حالا در اين پست مي خوام توضيح بدم که اين دستور refresh واقعا چه کاري انجام ميده . توصيه ميکنم حتما اين مطلب رو تا آخرش بخونيد چون بعد از خوندن اين پست متوجه ميشيد که نيازي نيست انقدر refresh بزنيد .

 

 تلفظ صحيح refresh و معني کلمه refresh

 

تلفظ صحيح کلمه refresh  به اين صورته   /rɪˈfreʃ/  .  در فارسي اين کلمه “رفرش” تلفظ ميشه . اما تلفظ صحيح  اين کلمه “ريفرش” هست. بنا بر اين ما هم از اين به بعد ميگيم ريفرش .

 

معني کلمه refresh : احيا کردن ، زنده کردن ، جاني دوباره بخشيدن .

 

تصورات غلط درباره دستور ريفرش refresh

■ ريفرش  سيستم عامل را تقويت مي کند و موجب افزايش سزعت وکارايي سيستم مي شود .

■ ريفرش برنامه هاي جانبي که کمتر مورد استفاده قرار مي گيرند را به طور اتوماتيک مي بندد و موجب  مي شود تا سيستم روان تر کند.

■ دستور ريفرش  حافظه RAM سيستم تان را خالي مي کند .

لازم به ذکره که هيچکدام از اين تصورات صحت نداره و در واقع refresh desktop هيچکدام از اين کارها رو انجام نميده !

 

ريفرش - Refresh

ريفرش – Refresh

Desktop در واقع يک پوشه در سيستم عامل ويندوز است که طوري برنامه نويسي شده (program شده) که هر موقع محتوايات آن ( شامل پوشه يا هر نوع فايل) تغيير کرد ، فايل يا فولدر تغيير يافته ، به طور خودکار بروز رساني شود.منظور از بروز رساني اين است که فايل جديد (فايلي که تغييراتي در آن اعمال شده) جايگزين فايل قبلي مي شود.اما ممکن است در برخي موارد دستور refresh  به طور اتومات انجام نشود که در اين مواقع شما مي توانيد به صورت دستي خودتان اين کار را انجام دهيد . اگر با يکي از شرايط زير مواجه شديد خودتان دستور refresh را اجرا کنيد :

■ اگر فايل يا پوشه اي را که تازه ساخته ايد ، تغيير نام داده ايد ، از جاي به دسکتاپ منتقل کرده ايد و يا آن را بروز رساني کرده ايد (محتواي فايل را تغيير داده ايد) را در دسکتاپ نمايش داده نمي شود .

■ اگر مي خواهيد آيکن هاي دسکتاپ خود را مرتب کنيد.

■ فايلي که توسط يکي از نرم افزار ها ساخته شده اما نمايش داده نمي شود.

■ و ساير موقعيت هاي مشابه که محتواي فايل يا پوشه مورد نظر تغيير نمي کند در حالي که تغيير اعمال شده.

در اين موارد مي توانيد با فشردن کليد F5 و يا کليک راست بر روي دسکتاپ و انتخاب گزينه refresh  ، اين دستور را اجرا نماييد.

 

چرا بعضي از کاربران به طور دائم دسکتاپ را ريفرش refresh مي کنند؟

به طور خلاصه ميشه گفت که ريفرش کردن دائم دسکتاپ فقط يک عادته . اغلب مهندسين کامپيوتر (به خصوص نرم افزار) اين عادت رو دارن . در واقع اين شايد با اين کار مي خوان وقت بگذره يا شايد يه سبک نويني از خستگي در کردن باشه . به هر حال واقعيت چيزي بود که در اين پست خدمت تون عرض کردم و اين دستور refresh هيچ کار ديگه اي انجام نميده که موجب کارايي بهتر و افزايش سرعت سيستم بشه .

شما هم چپ و راست ريفرش ميزنيد ؟

 

منبع:قلم چی

 

:: موضوعات مرتبط: ، ،



صفحه قبل صفحه بعد