پيغام مدير :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمديد به سايت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سايت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنيد.
دلايل Shutdown شدن ناگهاني ويندوز XP
نوشته شده در سه شنبه 10 بهمن 1391
ساعت : 14:54
نويسنده : کیوان شیروانی



ثبت دلايل Shutdown شدن ناگهاني ويندوز XP

ثبت دلايل Shutdown شدن ناگهاني ويندوز XP


حتما براي شما نيز پيش آمده است که ناگهان سيستم شما به دليل نامعلومي Shutdown ميشود. و شما هيچگاه متوجه دليل آن نميشود. بالا رفتن گرماي CPU ، دلايل نرم افزاري و ... ميتواند از دلايل Shutdown شدن ناگهاني ويندوز شما باشد. حال قصد داريم تا ترفندي را به شما معرفي کنيم که با استفاده از آن و بهره گيري از رجيستري ويندوز ميتوانيد دلايل اين عمل را بيابيد و در پي رفع آن باشيد.



بدين منظور:

از منوي Start به Run رفته و در Run عبارت regedit را تايپ کنيد تا وارد ويرايشگر رجيستري ويندوز خود شويد.

حال به آدرس زير برويد

HKEY_LOCAL_MACHINE/SOFTWARE/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Reliability

در اين مسير متغير از نوع DWORD و با نام ShutdownReasonUI وجود دارد. بر روي آن دوبار کليک کرده و مقدار Value آن را به يک تغيير دهيد و از رجيستري خارج شويد.

حال اگر از منوي Start گزينه Shutdown يا همان Turn Off را انتخاب کنيد مي بينيد که با پنجره هميشگي ويندوز روبرو نمي شويد و يک پنجره پيشرفته تر براي شما به نمايش در خواهد آمد. حالا هر زمان کامپيوتر شما خاموش مي شود بطور خودکار اين گزارش ساخته مي شود و مي توانيد از قسمت Event Viewer به تحليل آنها بپردازيد تا مشکل را پيدا کنيد.

اما اکنون چگونه ميتوانيد از طريق Event Viewer اين گزارش را يافته و آن را بررسي نماييد.



براي ديدن نتيجه گزارش بايد مراحل زير را انجام دهيد :

الف) وارد Control Panel شده و آيکن Administrative Tools را انتخاب کنيد.



ب) سپس بايد روي Event Viewer دابل کليک نماييد.



ج) از اين پنجره ، در قسمت راست گزينه system را انتخاب کنيد.



د) از منوي View بايد گزينه گزينه Find را انتخاب کنيد و عدد ۱۰۷۴ را در قسمت Event ID از پنجره Find تايپ و در نهايت Find Next را بزنيد تا نتيجه جستجو را به شماره ۱۰۷۴ هدايت کنيد.



ه) با دابل کردن روي Event ID مي توانيد نتيجه گزارش را ببينيد. در ضمن به اين نکته دقت کنيد که هر زمان خواستيد پنجره Shut Down را به حالت عادي برگردانيد بايد متغيري را که در رجيستري به مقدار يک تغيير داده بوديد را به صفر برگردانيد.

منبع:قلم چی

 

:: موضوعات مرتبط: ، ،



صفحه قبل صفحه بعد